Skip to content

Tommelen opp for geriljahager

13.01.11

"Kampen er litt av et fuglefjell" - klikk bildet for større versjon

Forfatter, journalist og bokanmelder Bjørn Gabrielsen gir i Aftenpostens Aften 12.01.11 tommelen opp og sier han heier på geriljagartnerne «som får det til å gro i glemte sentrumshager». Kult! Kudos tilbake til Bjørn. Han gir også oss inspirasjon; sjekk ut boka hans «Veien ut» som omhandler hans første år i ei hytte langt inne i Nordmarka;

«Når bruker jeg egentlig salvie, for helvete, spurte jeg meg selv da jeg plantet den, men fordi den vokser, har jeg bestemt meg for at den passer til nesten alt. Inklusive frokostblanding. Men alle urtene er spist opp, nesten helt ned til roten. Jeg står som Sherlock Holmes i rutete skjorte og feltbukser, og innbiller meg at jeg kan finne spor. Der de er revet av er urtene flate og litt flisete. Jeg vet ikke om det er hare eller elg, og føler meg brått patetisk, som en jævla posør. Hvorfor tror jeg at jeg kan gjøre dette, når jeg er en amatør som ikke ser forskjell på gnagere og kløvdyr? Er elgen kløvdyr? Drøvtygger? Jeg må inn og slå opp i bok.»

No comments yet

Legg igjen en kommentar

